Fan!

Den enda som var okysst. Hur många gånger har ni inte hört den meningen?
Men ändå. Ändå skär den in i bröstet som tusen knivar på Ellen när hon sitter på sängkanten och tänker.
Det var precis så dom hade sagt, Ellen är ju den enda som är okysst i vårt gäng.
Hon hade rodnat, skrattat bort och sagt något om att liksom men hon är ju typen som blir bästis med alla killar bara för att hon liksom inte hänger efter alla så betyder det inte att hon är okysst typ ha ha haaaaaa håll käften bara okej?
Håret är blonderat och runt ögonen har hon skyddande nattsvart kajal, då får hon hårda ögon som mördar och det är precis det skyddet hon behöver just nu. För om man är sexton och inte har varit med om ett skit, det är klart man måste slå tillbaka hela tiden. Hårt, snabbt och känslolöst mot alla som råkar le lite för ironiskt eller som ifrågasätter.
Hållkäftenlåtmigvaradinjävlatöntkollardusnetteller?
Stora t-shirtar med tryck från Gina Tricot döljer brösten som inte finns.  
Lightcigaretter som visar att man har rökt så länge att light är det som gäller, man måste ju börja trappa ner.

Men när hon sitter där på sängkanten så har all sorts fasad fallit av igen. Kajal spelar ingen roll. Rouge spelar ingen roll. Blonderat hår känns torrt och oäkta. Hon är fortfarane yr i huvudet av all öl. Läpparna borde vara ömma av alla kyssar hon borde ha fått den här kvällen eftersom hon äntligen var på en fest och alla hånglar ju upp någon, men nej. De är torra och oanvända. Det har gått sålänge att nu måste alla vara så erfarna, att hon kommer framstås som jättedålig, hon kan lika gärna förbli okysst hela livet. Varför kysste hon bara inte vem som helst när hon var typ tretton!
Eftersom hon fortfarande är okysst, och aldrig i livet skulle våga kyssa någon, kommer hon ju aldrig få en pojkvän!
Ska hon säga ehum, du, jag vågar inte kyssas men vi kan väl spela tevespel?
Och någon gång vill hon ju gifta sig! Hur ska hon kunna bli av med oskulden om hon inte ens vågar kyssa någon?
Det betyder att hon aldrig kommer kunna få barn. Man kan ju bara få barn om man knullar, givetvis.
Hon ser en riktigt nogrannt målad bild över näthinnan, hon kommer sitta ensam, rynkig och grå med tio katter och aldrig ens ha kysst någon. Fan, hur kan alla våga utom hon?


Kommentarer
Postat av: Johanna Af Apel

Åh, tack tack tack så väldigt mycket:*

2010-03-08 @ 09:53:06
URL: http://afapel.devote.se
Postat av: bijou

åh herre gud. det där var jag. exakt så. "varför kysste jag bara inte vem som helst medan jag gick i sjuan? nu är det ju försent. Nu vet alla precis hur man gör och jag har ingen aning"



Du är så duktig hanna! jag känner inte dig men jag önskar att jag gjorde.

2010-03-25 @ 13:32:22
Postat av: Hannah M

Haha eller hur. Man har hört om det så många gånger men ändå tror den personen alltid att den är den enda. Det är ju sällan så stor skillnad mellan människor som man tror.



Tack! Jag vet ju inte vem du är men knacka mig på axeln om vi stöter ihop nån gång så ska jag försöka göra detsamma. Världen är ju bra liten så man vet ju aldrig. <3

2010-03-25 @ 15:16:32
URL: http://novellerochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0