En personlig åsikt.

Jag tänker inte lägga ut Lars Vilks försök till Muhammed-karikatyr här.
Men om ni googlar (om ni inte sett dom tidigare) dom så ska ni få se något intressant.
Han ritar så fasansfullt fult. Självklart kan man ju inte säga att han inte kan teckna. Men teckningsstilen är varken uppseendeväckande, finslipad eller känsloväckande.
Jag vill bli konstnär. Och om jag hade tecknat sådär tråkigt så skulle jag säkert också frestas till att måla ett riktigt upprörande ämne. Har man inte någon riktig kvalitét att ta till och göra sig hörd igenom, ja då förstår jag att man vill väsnas så mycket man bara kan för att få uppmärksamhet på andra vis. Ungefär som Kissie och andra fjortisbloggar, som bara provicerar och blir stora på det.
Har man inget annat att visa upp eller ta till, då kan man ju sitta där och kasta skit på andra.
Jag förstår det fullständigt, jag hade gjort lika dant om jag var i deras situation.
I behov att fånga uppmärksamhet, men i brist på talanger, då skriker man hellre högst av alla.

Jag är inte ett dugg politiskt korrekt eller estetiskt rättvis, ingen finsmakare kring konst och ingen debattör; men det verkar alla andra vilja vara ändå så det räcker och blir över.
Däremot har jag levt med Islam i min närhet under många år. Ev av mina allra bästa vänner i hela världen, den vackraste och roligaste människan jag vet, hon är muslim.
Hon har inga bomber under sängen (så vitt jag vet).

Men det är inte i kampen för yttrandefriheten såna här "konstverk" uppstår.
Det är antingen för att han tecknar så jävla fult, eller lite såhär;
Ingen kan väl ha undgått, hur media, bloggar, sverigedemokrater och muslimer själva har vridit och vändit på begreppet islam att alla tillslut har tappat greppet kring vad det egentligen är?
Alla är rädda för Den Stora Skrämmande Muslimen.
Media målar upp islam som en stor skäggig gubbe i turban som bor i Rinkeby och Afghanistan.
Som förtrycker sin fru och gifter bort sin dotter.
Det jag vill säga är, att alla verkar veta så lite om islam men samtidigt vara så förbannat vettskrämda för fenomenet "Att vara en muslim".
Om man nu är så rädd, ska man då inte utmana sina fobier, låna en Koran någonstans och sätta sig ner och undersöka saken? Det vore väl häftigt va! Vilka grejer det skulle stå i Expressen.
"Jag övervann min största fobi!"
Det skulle jag vilja se Jimmie Åkesson göra. Fast det är ju inte nödvändigt, vem som helst kan sväva i tron på att ett folk står under ens eget folk om den så vill, men jag erkänner det vore hemskt roligt.

Det bor det ungefär 85.000 muslimer i Sverige (2001).
Enligt diverse högerextreminister kanske Sverige är ett muslimskt land om 20 år som serverar Halal på alla restauranger (hemska tanke), våra barn kommer säkerligen tvingas att bära slöja i skolan och våra döttrar kommer aldrig mer få gå i kortkortkjol!

Jag säger bara, komigen nu.
Slappna av. Jag känner inte en enda muslim som vill ta över Sverige.
Eller som vill ta över världen, ingen som ligger och ruvar på konspirationer om att bomba stadshuset. Det är ungefär lika vanligt som att man stöter på kristna som sympatiserar med Pastorn i Knutby. Självklart ska man belysa de problem med Islam som finns.
Men det är inte det som sker längre. Ingen tidning belyser någonting med Islam längre, inte religionen.

Folk har tråkigt. De använder Hatet som bensin och är allmänt så rädda att de pissar i byxan.
Eller; Så skrämmer somliga upp sig i brist på grymma skräckfilmer, varför produceras det bara dåliga skräckflimer nu för tiden?

Alla har sagt sitt. Nu får ni även mitt. /Yours

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0