Göra slut.

När du läser den här lappen har jag gått för längesen. Försök inte ringa mig, jag pallar verkligen inte snacka just nu. Måste vi ens säga att vi gör slut? Det känns redan som att det är slut, eller hur? Det spelar ingen roll om vi fortsätter att klamra oss fast vid varandra. Vi vill inte.

Jag vill fortfarande vara kär i dig. Jag vill att det ska göra ont i magen när jag inte är med dig, för att jag inte har fått röra vid dig på länge. Jag vill inte vilja något hellre än att spendera resten av livet i en säng med dig.
Jag vill att din doft ska få mig att bli helt vimmelkantig...du vet, sådär som jag alltid sa i början.
Jag vill börja skratta mitt i natten för att jag tänker på något knäppt du gjorde i skolan.
Och att det ska kännas som att vi är samma person. Kommer du ihåg?
Det kändes som att vi praktiskt taget var samma människa både kroppsligt och okroppsligt. Som ett jävla pussel, vi passade ihop helt jävla perfekt. Din hand passade perfekt i min, och om du låg ovanpå mig så var det som om hela din kropp var byggd efter min, som ett extra skal som följde varenda sena och lem på min kropp.


Jag vill tillochmed kunna bli arg av att du är ute med en annan kille, fast ni bara är vänner, skrika åt dig och få höra dig skrika tillbaka att man faktiskt får ha killkompisar!
Jag vill ha lust att smsa dig när jag har svårt att sova, när alla hemska tankar dyker upp som monster ur garderoben.
Men jag vill inte. Jag vet att du inte heller vill.


Och det här är det sorgligaste jag har varit med om. Att inte vara kär i dig längre.
Du är bättre än alla hockeymatcher i världen, kommer du ihåg när jag sa så?
Det var när vi hade bråkat hela dagen och jag åkte iväg för att kolla på en match.
Men jag ville inte vara ute när vi var osams så jag vände hem till dig istället.
Eller när du alltid rapade i mitt ansikte när vi hade käkat middag, och jag alltid blev lite småirriterad på riktigt, jag skulle kunna göra vad som helst för att kunna bli irriterad på dig igen. 


Du är iallafall fortfarande bättre än alla hockeymatcher i världen, fastän att jag inte är kär i dig längre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här kan vara bland det finaste jag någonsin läst.

2010-01-15 @ 20:06:10
Postat av: Hannah M

Det där du skrev kan vara bland det finaste jag någonsin läst på dig själv. Att få höra sånt är typ guld värt. <3

2010-01-15 @ 21:44:07
URL: http://novellerochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0