Att välja sina älskare är en ynnest.

En man står i vårt smutsiga badrum. Kalk har bildats längs toaringen och handfatet är grått av produkter som har fastnat längs porslinets yta. Mannen är ganska lång, omkring enochåttio, kanske tjugo år gammal och jag har för mig att hans ansikte är ärrat som av koppor eller något. Hans hår är glansig av hårfett och han har bara ett par slitna vita  kalsonger på sig. Jag tycker att han är vacker. Jag är bara fjorton, jag har gömt mig bakom en byrå och stirrar föundrat på den här mannen, vad gör just han i vårat hus?

Alltså, både min mamma och min syster har vid det här laget dragit hem ett dussin killar var i månaden under väldigt lång tid. För mig är det inget underligt, men det är alltid en nyfikenhet när man vaknar upp och upptäcker en ny man i huset. Vem är han denna gång? Var det mamma eller syster som träffade honom inatt? När ska jag börja dra hem unga män som kan underhålla mig i vinternätterna?

Vilken klubb träffades dom på? Var det sött och romantiskt, att han kom fram och bad om lov för en dans? Eller var det brutalt så att dom bara ryckte tag i varandra och gick hem och hade sex?

Min syster har lärt mig redan i tidig ålder att det är dessa två sätt som gäller, och det handlar om ifall man klär upp sig prydligt eller horigt, man väljer själv. Vilken tur att man får välja då, tänkte jag.


Kommentarer
Postat av: anitha östlund

Det är en fin blogg du skapat och jag gillar ditt sätt att skriva.

Du påminner lite om mig själv när jag var i din ålder.

Om du söker noveller kan du kika in på min blogg www.novellbloggen-razaha.blogspot.com där jag varje dag totar ihop en novell, dikt eller krönika efter att ha fått ett tema på www.skripuff.se. Det är förövrigt en underbar sajt om du älskar att skriva.

På återseende!

2010-01-12 @ 12:25:14
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com
Postat av: Hannah M

Tack så jättemycket! Vad roligt, det är alltid jättebra med inspiration. Och så lär man sig ju alltid något av att läsa sånt andra skriver. Jätteroligt! Puss!

2010-01-12 @ 21:48:18
URL: http://novellerochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0