Nya bröst plus lite till (1)

"Så du ska vara hos Andersson klockan tre stämmer det?"
"Ja klockan tre."
"Ja, då får jag be er sitta ner och vänta."

Jag satte mig beslutsamt ner. Framför mig satt en spegel. Min spegelbild visade en blek ung tjej, med en naturell tråkig hårfärg och jeans utan vidare passform, hade man inte vetat bättre kunde jag tagits för knappt femton.
Jag var ändå tjugotre. Rummet jag satt i doftade något slags rengöringsmedel och väggarna var ljusblå. Annars gick det mesta i ljusa färger.
Kliniskt.
Klinik.
En kliniskt ren klinik.

Efter tio nervösa minuter av väntande så kom läkaren ut. En lång, gänglig medelålders man med glasögon.
Under bågarna såg han nog rätt bra ut.
Det var alltså han som skulle göra jobbet. Han sträckte fram handen och log mot mig.
"Hej Isabella, mitt namn är Göran"
Han hade korta skäggstubb och ett snett leende.

Läkaren ritade upp olika mått på mina bröst, och runt brösten, med en penna.
Han var koncentrerad och pratade samtidigt på om någonting, vad jobbade du med, jaha vad intressant, italien hela sommaren sadu, jaså minsann, mhmmm.
Helt plötsligt kändes det som han snuddade flyktigt med ett finger vid bröstvårtan. 
Jag  ryckte till. Under några snabba sekunder var jag påväg att fråga vad han höll på med, men han fortsatte bara att arbeta lugnt så jag antog att det inte var med flit.

(Fortsättning följer)


Kommentarer
Postat av: Lisa

hur kan man skriva såhär BRA?

2010-04-15 @ 12:37:59
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0