Att tänka.

Plötsligt fick hon en tanke när hon sprang över den soliga sommarängen och förgäves letade efter sina röda skor.
Hon stannade upp. Tanken var visserligen väldigt bisarr, men hon tänkte; att tänk om hela hennes liv, det hon upplever har varit hennes liv, tänk om allt bara är en dröm hon drömde nu när hon sov.
Tänk om hon egentligen föddes när hon trodde att hon vaknade.

Inte för att det skulle göra någon skillnad. Men då kunde hon iallafall trösta sig med att alla bedrövliga sorger hon haft aldrig har existerat i verkligheten, vilket skulle betyda att hon var en sorglös person och inte behöva tröstas.
Men alla de fina, de människorna hon tyckte om, de skulle då inte heller existera, så ja..
Det var nog en hemskt dum tanke när hon tänkte efter.
Hon fortsatte att leta efter skorna istället.


Kommentarer
Postat av: Lisa

så himla fint du!

2010-03-17 @ 00:38:11
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Hannah M

Tack så mycket Lisa!

2010-03-17 @ 19:08:34
URL: http://novellerochskit.blogg.se/
Postat av: Johanna Af Apel

Mm, jo, så mycket jag kan(: jag pluggar dramatik på universitetet, tog studenten i våras. Det är himla fint. Håller du också på med teater?

Och, vad hemskt sorgligt att höra om din pappas släkt. Sjukt är det som pågår. Jag har aldrig varit i Nazaret men om jag kommer tillbaka (inshallah) vill jag gärna åka dit. Har du farit tillbaka någon gång?

:*

2010-03-18 @ 16:09:39
URL: http://afapel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0