Ännu en dag med luft som gör ont att andas.

Jag slår mig ner för att försöka lösa några tal av matematikhäftet jag fick av Nisse. Det är lönlöst. Efter ungefär tio minuter övertygar jag mig själv om att jag har försökt tillräckligt, jag går ut och tänder en cigarett.
När jag är klar så går jag in igen och slår på SVT. Jag kollar på klockan, den är två på eftermiddagen.
Jag tittar på något tråkigt naturprogram en stund. Isbjörnar som lunkar runt i snön. Två stycken, rättare sagt.
Nu är dom tre. Umgås isbjörnar verkligen i flock? Men titta där, nu kommer en liten unge också. Söt.
Jag byter kanal, på trean är det något program om människor som är sexberoende.
Nej, det får mig att må lite illa, så jag bestämmer mig istället för att börja tillaga en bit lax till middag. När jag kommer in i köket slår jag automatisk på telefonsvararen för att se om jag har några missade samtal eller röstmedelanden.
Nej. Inte ett enda.

Jag går ut och röker igen.
Jag tycker inte att det är lika gott som för femton år sedan.
Jag går in igen.
Jag provar hennes gamla klackskor som hon lämnat kvar.
Jag lägger mig på sängen, det känns som den snurrar runt, runt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0