Tomhet.

Idag kan jag inte briljera med ord och känslor. 
I sorlet och virvarret från alla kan jag inte väcka någon fantasi överhuvudtaget.

I den här stora lokalen, den pryds av vita pelare och vita väggar, är det meningen att jag ska hålla ett tal om kreativitet på scenen, inför alla.
I en stad jag varit i tusentals gånger och alltid håller långa föredrag, där ska jag inspirera de här människorna, de kommer hit som tomflaskor som bara väntar på att fyllas av min glada energi och mina inövade meningar om att alla som vill, de kan!

Idag tänker jag dock bara på: ingenting.
Idag är jag en tom, alldeles ihålig flaska. En nedtrampad coca-cola burk som blivit platt mot marken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0