Min idé.

Hej! Det här är en skönlitterär blogg. Varje dag lägger jag upp en novell eller en dikt, eller kanske bara ett litet textstycke. Det texterna har gemensamt är däremot att alla är påhittade ur mitt eget lilla fantastiland, alltså handlar den här bloggen inte om mig och mitt verkliga liv. Allt eftersom kommer den här bloggen att fyllas av påhittade människors speciella liv och konstiga händelser, om deras tvångstankar och kärleksliv, deras sexvanor och pedantiska hygien. Ja, lite allt möjligt. Och ibland kommer det dyka upp lite dikter om kärlek också, mest för att de ska slippa ligga i sin ensamhet och skräpa bland mina dokument.

Istället för att låna novellböcker på bibliotek så räcker det alltså med att gå in här och läsa ett skönlitterärt stycke om dagen.

Jag heter Hannah, jag är sjutton år och går teaterlinjen på St Eriks gymnasium.
Förutom att skriva och spela teater så brukar jag lyssna på Johnny Cash eller The Smiths, hångla, teckna eller handla kläder. Nog pratat om mig. Vi hörs.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0