Det är skillnad.

Det här är en novellblogg. Inget om Hannah Masharqa, bara av Hannah Masharqa.
Men. Jag vill bara framföra hur stor sorg jag har just nu.
Ett genomruttet rasistiskt parti kom in i Riksdagen och det är hemskt!
Sverigedemokraterna är rasism och inget annat.
Jag vill tala om att jag är förbannad och ledsen.  

Man måste inte älska alla. Ingen, faktiskt. Men om man hatar, och är rädd, då skrumpnar snart hjärtat och hjärnan ihop tills man har glömt vem man var. Det vill väl ingen?
Man ska kunna berätta för barnbarnen om sitt stora hjärta som aldrig slutits ihop, om det stora modet man alltid haft och sin starka tro på medmänsklighet. Det är skillnad på att leva och att leva.

/Yours

Kommentarer
Postat av: Anna

Hannah, du är så himla bra!

2012-04-11 @ 08:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0