Jag är femton år.

Jag heter Erika. Jag är femton år.
Jag är så fucking uttråkad så jag kan dö. Väntar på att livet ska komma igång nån jävla gång.
Det är så surt allting. Och just nu är jag hos en tjej som heter Malin. Jag är dökär i en sjukt vacker Linus, som har brunt hår och jätteblek hy. Men han hänger liksom med ett annat gäng, som jag mest på senare tid har lärt känna.
Och vi har typ aldrig snackat, jag och Linus.

Det är liksom inte så lätt som det verkar. Att bara gå fram och snacka sådär avslappnat som Linda gör med Arvid.
Vi är på nån sorts fest där det mest är fjortisbrudar som ska väsnas hela jävla tiden.
Det är jävligt många från min skola. Men liksom, det underlättar inte för mig för har fram tills på senaste tiden knappt pratat med nån i min skola. Under sommaren blev jag och Linda med de Stora Gröna Ögonen kompisar. På nåt jävla vänster. Det var så jag började glida in i gänget. Men ingen pratar direkt med mig nu heller.
Jag kanske har druckit en och en halv öl eller något. Redan lite svajigt.
Men inte fan vågar jag gå fram och snacka med Linus för det.
Jag lutar mig mot väggen och försöker se sådär lagom nonchalant ut. Håller ögonen på honom i smyg.
Vet inte om jag lyckas. Blir trött på att jag aldrig kan göra någonting normalt!
Alltså. Vi går i nian nu. Jag vågar inte snacka med en endaste kille som jag tycker ser bra ut.

Linda berättade för några dagar sedan att Linus hade sagt att jag var rätt söt.
Rätt söt. Det var det jag oftast fick höra. Men iallafall, det är bättre än att vara tråkig. Eller ful.
Kan tänka mig att jag skulle vara typ en sjupoängare om man mätte. Ingen speciell färg på ögonen, inte stora bröst men inte små, lite snea tänder, blonderat hår men jag får liksom inte riktigt till det här drömsvallet, schysst stil men inte så spännande. Lagom längd men helt fantastiska ben när jag har högklackat. Typ så.

Men nu står Linus och drar handen genom sitt bruna hår, pratar med Johanna från åttan.
Hon har ett jävligt tight linne som liksom verkar klämma ihop brösten. Hon har rätt stora bröst, mycket större än mig. Och hon skrattar typ asmycket åt allt han säger.
Det är fett irriterande kan jag säga. Men vadfan ska jag göra? Typ gå fram och ba nämen tja Linus kan vi inte snacka lite vi som inte ens känner varandra fast jag har spanat på dig i typ mer än ett halvår?
Nä. Tror inte det. Nu börjar hon lägga armarna om honom.

Jag försöker hitta någon jag kan prata med. För att inte stå här som en jävla tönt liksom.
Tänker att jag kan prata lite med Pontus, vet att han har kollat in mig ett tag.
Jag går fram till honom och frågar om han har en öl. Han är jävligt full, kan knappt hålla ögonen öppna, och lutar sig fram mot mitt ansikte, han stinker sprit och mumlar att han kan byta den mot något.
Jag fattar ingenting och ba vadå?
"Nämen du har väl inte satt på dig domdär kläderna bara för att stå där mot väggen eller hur? Det syns ju att du vill ha kuk" Han sluddrar när han säger det. Jag känner mig bara äcklad. Stirrar som fan. Såg säkert asdum ut.
Och jag vet att om jag går nu kommer hela tjejgänget tycka att jag är såjävlatråkigmenalltsåduvillaldrighittapånåtochdumåstefanknullasnartsupnångångdåsläpplossliteErika!
Jag stirrar på Pontus. Vad fan vill han? Jag förstår inte riktigt vad han menar ändå. Att jag ska ligga med honom?
Suga av honom?
Jag känner bara att fuck you jag drar hitta nån äcklig fjortis.

Så jag drar. Utanför ytterdörren står det redan några rökare. En av dom är Snapsan, hon hänger med oss rätt mycket.
Men hon är väl lite busy också för hon går ettan i gymnasiet. Sjukt mycket plugg, säger hon. 
Hon nickar mot mig. De andra nickar mot mig. Jag hejar tillbaka och går igenom deras klunga.
På gräsmattan ligger en tjej och spyr.
Alltså jag är inget större fan av vare sig öl eller cigg, men liksom cigg är tillexempel en jävligt bra anledning att dra ut från en pinsam situation. Man väsnas bara lite med att hallåjagvarjufantvungenattröka! Liksom.
Går ut på vägen och sätter mig på trottoarkanten. Jag är femton år. Det är kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0