Jag är ju lycklig nu.

Jag har ingen ångest.
Det var längesedan jag mådde dåligt. Jag är ju lycklig nu.

Jag är äkta och ärlig.
Min psykolog berömmer mig och säger att min förmåga att öppna upp mig är fantastisk.

Jag har kommit över dig.
Min pappa säger att du inte är värd mer än mina skosulor. 

Jag andas lugnt och metodiskt.
Min yogainstruktör har visat mig hur man gör.

Jag behöver ingen hjälp längre.
Min läkare har varnat mig för sprit, cigg, valium och tillslut har jag lyssnat. Jag är ju lycklig nu.

Jag har bakat citronpaj och vispat grädde.
Och i mitt kök doftar det Ajax.

Jag går ut om nätterna och dansar.
Klänningarna jag klär mig i är korta, men i dyra material vilket gör att jag anses sexig men inte slampig.

Jag har en någorlunda schysst frisyr, eftersom jag får frisörbesöken betalda av morsan.
Och brösten håller jag fasta och fina med hjälp av behåar i ljusrosa siden.

Jag har en lapp med ditt nummer på, försöker att inte stirra mig blind på siffrorna och så.
Det är inte så svårt som man kan tro, jag är ju lycklig nu.

Jag har en kille som kommer över ibland, ganska trevlig och med ett välbetalt jobb.
Men jag önskar nästan hellre att han slog mina kindben blodiga än kysste dom så smörigt som han gör.


Kommentarer
Postat av: w

sorry det är det det är att det är

2010-03-07 @ 04:34:46
Postat av: Hannah M

W: Jag förstår inte riktigt vad du menar? Den handlar inte om mig, om det var uppfattningen. Puss

2010-03-07 @ 12:18:33
URL: http://novellerochskit.blogg.se/
Postat av: Johanna Af Apel

Åh, vad roligt att du tyckte om det, tack så hemskt mycket!:*

2010-03-07 @ 19:25:53
URL: http://afapel.devote.se
Postat av: Pusslaren

jag älskar "i mitt kök doftar det Ajax". Inte nybakat, inte hemtrevligt, inte lugn och välbefinnande. Det luktar Ajax.

2010-03-09 @ 09:02:12
URL: http://pusslaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0