Sexigt.

Det var någon dröm jag hade haft. Jag tror jag drömde någonting om att Daniel på mitt jobb stack in en hand under min kjol. Och jag tyckte om det på något vis. I verkligheten gillar jag varken Daniel eller att bära kjol. Varje dag har jag burit jeans på mitt arbete under så lång tid jag kan minnas.
Men när jag vaknade den morgonen tänkte jag att nu, från och med nu, ska jag bli och vara sexig. Jag ska bli en sån där människa som det bara skriker sex om, en sexgudinna.
Inget våp och ingen bimbo. Men jag ville bli av med känslan av att vara en torrboll och få vara snygg. 
Så jag letade igenom garderob när jag skulle till jobbet, jag ville hitta något riktigt osigt att sätta på mig.
Senaste gången jag hade shoppat något i kjolväg hade väl varit fem år tidigare eller något sånt, så alltså hade jag inte särskilt modernt hemma. Det slutade med en blek, ljusröd manchesterkjol som gick ned till vristerna.
Så jag tog en kökssax och klippte av den så att den slutade två decimeter ovanför mina knän. För att vara trettiosex år måste jag säga att mina ben är helt okej än så länge. Tyckte jag.

Reaktionen jag fick på jobbet var lite annorlunda.

(Fortsättning följer).


Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra skrivet och spännande! vill läsa fortsättningen nu.

2010-02-25 @ 03:05:16
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: razaha

Ha, ha...vi är nog rätt lika du och jag.

Jag är också typisk jeanstjej, och har en grym fadäs för boots. Äkta läder med sådan där sned klack.

Jag ville också vara sexig och satte på mig klänning, men längtade brutalt natten igenom efter att få dra på mig mina älskade jeans. De högklackade skorna förpassade jag längst in i garderoben.

Jag längtar efter din fortsättning.

P:S Jag har länkat till din blogg hos mig och gjort lite reklam på både Twitter och kapitel1.

Ha det

2010-02-25 @ 22:40:53
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com
Postat av: Hannah M

Haha ja men det är lustigt, jag tror nästan alla känner någon gång att dom vill passa in i dendär sexighetsmallen. Men det finns nog ingen sån mall som riktigt stämmer, sexighet är nog när man trivs. Fast jag trivs bra i kjolar och klänningar, men jag känner mig nog bara löjlig om jag försöker vara sexig liksom. Haha.

2010-02-25 @ 22:46:51
URL: http://novellerochskit.blogg.se/
Postat av: Hannah M

Och tack för länkarna! Tack så jättemycket (: <3

2010-02-25 @ 22:47:23
URL: http://novellerochskit.blogg.se/
Postat av: Ella

Vill läsa fortsättning nu haha :D <3

2010-02-26 @ 09:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0