Brev.

Jag önskar att allt du sa var sparat på pappersark, tryckta i bläck i finaste skrivmaskinstext.
Inte bara våra brev vi måste skicka. Utan allt.  
För jag glömmer så lätt bort allt fint du säger när vi väl ses.
Dels på grund av att det är svårt att fokusera på vad du pratar om, samtidigt som jag försöker andas så normalt som möjligt. Och dels för att de finaste sakerna sägs när du har druckit öl, och jag med.
Idag sa mamma att det är bestämt, hon ska flytta nu.
Jag försöker föreställa mig hur det är att leva med en mamma i en annan stad långt bort.
Och hur det känns att verkligen inte vilja hälsa på henne, med tanke på vem hon är överhuvudtaget.
Jag tänker att det förmodligen borde kännas både tungt och tomt, men sedan tänker jag att med dig så känns nästan allt både möjligt och mycket lättare.
Det känns bra att jag tillåter mig själv att få ha det så ett litet tag.

Vet du vad jag mer tänker på?
Jag tänker på att jag vill sluta högstadiet. Det är ju inte så långt kvar men altså shit, jag orkar inte.  
Att det är en hemsk och äcklig plats. Ingen gör mig illa eller får mig att må dåligt med flit.
Men det är ett klimat som säger att man inte får vara den man vill och det är så mycket som spelar in på om man är någon eller inte. Mitt fetaste misstag någonsin var att låta folk tro att jag är någon. Det går inte att ta sig ur.
Kan du svara på om det är annorlunda på gymnasiet? Du vet ju. Du är inne på ditt andra år.
Är du den du vill vara när du går till skolan? Trivs du med det du säger när du är där, på samma sätt som när vi ses?
Är det okej att äta mycket lunch i din skola?

Fan vad jag bara önskar att vi alltid kan vara med varandra.
Fast jag vet ju att man säkert tycker annorlunda när man är äldre, jag är ju bara sexton.
Jag ska väl posta det här nu tänkte jag. Ser fram emot ditt brev. Fast du kan väl försöka att inte bli sådär jättepoetisk? Jag fattar liksom inte asbra när jag ska läsa då.

Längtar efter dina händer. Efter dina kyssar på min vrist. På mina (trasiga) handleder och sånt där. Kyssar som läker.
/den mest kära flickvännen i världen


Kommentarer
Postat av: nudelboy

/Gilla

2010-04-11 @ 02:34:47
Postat av: Anonym

grinar igen, suck.. haha

2010-04-11 @ 12:22:05
Postat av: Hannah M

Båda två:

jag

blir

glad

somfan

2010-04-11 @ 20:57:58
URL: http://novellerochskit.blogg.se/
Postat av: Lisa

vackert

2010-04-12 @ 13:13:40
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0